Veelgestelde vragen

Corona

Zijn jullie gewoon geopend?

Wij zijn momenteel enkel op afspraak geopend. Maak hier gemakkelijk een afspraak of neem contact met ons op via info@kalfkostuums.nl of bel 038-45 35 773.

Hoe zit het met annuleringen ivm Corona

Deze tijd vraagt om een flexibele aanpak. Wat vandaag kan doorgaan is morgen anders. Annuleren is kosteloos tot 5 dagen voor gebruik. Binnen 5 dagen of zijn er speciaal kostuums vermaakt of ingekocht rekenen we hiervoor een kleine vergoeding. 

Collectie

Hebben jullie ook kinderkleding?

Alleen voor de galakleding,  oud-hollands en middeleeuwen beschikken voor over een kleine collectie kinderkleding. Voor de rest is onze collectie gericht op volwassen. 

Wat voor kostuums verhuren jullie?

We zijn gespecialiseerd in Galakleding voor dames en heren, historische kleding en seizoenskleding zoals Pasen, tiroler/oktobersfest, sinterklaas en kerst. Daarnaast hebben bijzondere kostuums in thema’s als landen, geloof, typetje, uniformen, cowboy/western/indiaan, piraten. Ben je beniewd of we het juiste kostuum voor jou hebben? Doe ons een berichtje en grote kans dat we je kunnen helpen. Dit kan via info@kalfkostuums.nl of 038-4535773.

Wat kost het huren van een kostuum?

Dit varieert per kostuum en welke accessoires je erbij huurt. De prijzen op onze site zijn inclusief alle accessoires die op de foto zijn getoond.

Feestkleding: 15-50 euro per set
Theaterkleding: 45-100 per set
Galakleding 45-115 per set

 

Sinterklaas 

Schminken jullie ook op locatie?

Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken. Indien het past binnen onze agenda is dit zeker een optie. 

Welke schmink gebruiken jullie?

We zijn dealer van het nederlandse schminkmerk Grimas. Een professionele schmink wat goed is voor de huid. We schminken de pieten zowel roetveeg als in alle kleuren. 

Kan ik de kostuums vooraf uitzoeken?

Natuurlijk, je bent meer dan welkom. Maak eenvoudig een afspraak om kleding uit te zoeken. 

Algemeen 

Wanneer is de winkel geopend?

Op dit moment zijn we alleen op afspraak geopend zodat we iedereen met gepaste afstand kunnen helpen.
maak eenvoudig en snel een afspraak:

info@kostuumhuiskalf.nl
038-4535773.

Wat als ik tijdens kantooruren niet kan?

Geen probleem, neem contact met ons op, 038-45 35 773 en we kijken naar de mogelijkheid om buiten kantooruren een afspraak te maken.

Moet ik de kostuums reinigen na gebruik?

Nee, de huurprijs is inclusief reiniging, wel zo gemakkelijk!

Hebben jullie grote maten?

Ja, we zorgen er altijd voor dat in alle thema’s kleding in maat (x)S t/m XXL aanwezig is. Muv van een aantal themas hebben we geen kinderkleding. 

Wat gebeurt er als ik een deel van de reservering kwijtraak?

Bij verlies of schade worden er kosten in rekening gebracht, we rekenen slechts de schade en doen dit altijd in goed overleg. 

Reserveren 

Moet ik vooraf reserveren?

Ben je op zoek naar een outfit uit onze Feest-, thema- en Theaterkleding collectie dan is reserveren niet nodig. We hebben een ruime keus in alle thema’s, natuurlijk is reserveren wel mogelijk en ben je zeker van je outfit!

Ben je op zoek naar een galajurk of kostuum uit onze gelegenheidskleding dan adviseren we je wel deze tijdig te reserveren. Het liefst minimaal 1 week vooraf, zo heeft onze coupeuse nog voldoende tijd het kostuum of Jurk perfect voor je op maat af te stellen. Lukt dat niet? Geen probleem we staan voor je klaar en zetten alles in werking om je een passende outfit aan te meten.

Hoe reserveer ik een kostuum via de site?
  1. Zoek het product van uw keuze en druk op de knop “Productdetails” of klik op de naam van het product om eerst de productdetails te zien. Om het artikel te kunnen reserveren doorloop je de stappen doormiddel van de handige kalender.
  2. Wilt u het bij 1 product houden? Klik dan op de knop “Bekijk mandje” of surf anders verder om meer artikelen op dezelfde wijze toe te voegen aan uw winkelmandje.
  3. In het scherm “Afrekenen” krijgt u een samenvatting van de door u uitgekozen artikelen en kunt u tevens de gewenste verzendmethode voor uw bestelling selecteren.
  4. Vul vervolgens het formulier in met uw naam en adresgegevens. Tevens kunt u aangeven of u een account wilt aanmaken voor onze shop. Let op, dit is handig omdat u de volgende keer slechts een inlog naam en wachtwoord hoeft in te geven. Het aanmaken van een account is echter niet verplicht en kunt u ook overslaan!
  5. Klaar met invullen van uw gegevens? Druk op de knop “Verzenden” en u gaat naar het volgende scherm waar u de gewenste betaalmethode kunt selecteren.
  6. Na selectie betaalmethode klikt u op de knop “Verder” voor een scherm met daarin de totale samenvatting van uw bestelling en uw gegevens. Desgewenst kunt u nog een opmerking voor ons achterlaten bij uw bestelling. Klik op “Verzenden” voor het afronden van uw bestelling. U ontvangt van ons altijd een kopie van uw bestelling op het door uw opgegeven e-mailadres. Komt u er niet uit? Geen probleem! Wij kunnen desgewenst uw bestelling ook telefonisch verwerken. 
Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Annulering van een bestelling dat nog niet geleverd is:
Dit kan altijd telefonisch of via mail worden geannuleerd zonder opgave van reden. Het aankoopbedrag + eventuele borg wordt teruggestort. Annuleren kan tot 5 dagen voor gebruik. 

Ik zoek een specifiek product, hoe kan ik deze vinden?

U wilt direct zoeken op een trefwoord en niet winkelen in onze categorieën of aanbiedingen? Geen probleem, aan de rechterzijde van de pagina vindt u een zoekveld. Op deze manier kunt u snel het door u gewenste product vinden. Staat het product er niet bij? Neem dat contact met ons op, we helpen graag.

Kan ik ook kostuums kopen?

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken, we zijn zuinig op onze collectie, unieke items worden niet verkocht. 

Betalen 

Welke betaalmethodes hanteren wij?

Betaling via iDEAL:
Heeft u een betaalrekening met internetbankieren bij de ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers? Dan kunt u supersnel en veilig online betalen via iDEAL. Selecteer deze betalingsoptie, klik op ‘Plaats bestelling’ en u wordt direct doorgestuurd naar een beveiligde betalingspagina. Daar selecteert u uw bank en handelt de betaling verder af. Als de betaling succesvol verloopt, versturen wij uw bestelling zo spoedig mogelijk.

Betaling via CreditCard:
Voor betaling met Creditcard accepteren we MasterCard, Maestro en Visa. Kies deze optie en je gaat naar de beveiligde omgeving van Rabobank Omnikassa waar de betaling kan worden verwerkt.

Betaling via overboeking:
Overboeking (vooruitbetaling) per bank/giro betekent dat u, na het invoeren van uw bestelling, eerst het orderbedrag zelf overmaakt. Dit kan bijvoorbeeld met internetbankieren of d.m.v. een overschrijvingsformulier. Een overboeking is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee, maar duurt over het algemeen één tot drie werkdagen langer.

Betalen bij afhalen:
Kostuumhuis Kalf is gevestigd in Zwolle. Het is mogelijk uw pak contant of via Pin te betalen wanneer u de bestelling komt afhalen. Neemt u aub eerst contact op met ons als u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken.

Betaling op rekening:
Indien u achteraf wenst te betalen kunt u hiervoor een aanvraag doen via onze contactpagina. Wij beoordelen vervolgens of dit voor uw bedrijf/bestelling mogelijk is.

Wat doe ik als de betaling niet lukt?

Heeft u gekozen voor betaling via Ideal of creditcard? En de transactie kan niet succesvol worden afgerond omdat het systeem bijvoorbeeld om technische redenen een foutmelding geeft? Meestal wordt u teruggeleid naar onze winkel en kunt u zelf kiezen voor een andere betalingsmethode. De gemakkelijkste manier is om dan te kiezen voor “betalen via overboeking”.

Kan ik ook in de winkel betalen?

Het is altijd mogelijk de bestelling bij ons af te halen. Het bedrag kan dan contant of via de pin worden voldaan. De bestelling is klaar op de afgesproken datum. Wil je nog even een berichtje van ons ontvangen? Laat het gerust weten.

Hoe en wanneer moet ik de huur betalen?

Wij bieden de volgende betaalmogelijkheden.
In de winkel: 
Pin, contant of op factuur
Via de Webwinkel:
Ideal, factuur en creditcard.

 

De huur dient altijd voor of bij aflevering te worden voldaan.

Bezorging 

Wat zijn de bezorgkosten?

Binnen Nederland
Standaard verzending via PostNL 9,50 heen/terug.
Spoedlevering via Focus Koeriers, op aanvraag.

Verzendkosten Belgie
Standaard verzending via PostNL 19,50 heen/terug. 

Retourzending
We leveren de kostuums inclusief retouretiket van PostNL.

Opgesplitste bestelling
Wanneer u een bestelling plaatst met voorradige en niet-voorradige producten, wordt uw bestelling in meerdere keren naar u toe verzonden. Indien dit in het buitenland is, betaalt u toch maar één keer verzendkosten.

 

Hoe lang is de levertijd?

Kleding huren:
Wanneer je kleding wilt huren bezorgen wij deze minimaal 1 werkdag voor gebruik. Wanneer de kleding en of accessoires beschikbaar en op voorraad zijn betekend dit dat het dezelfde dag kan worden verzonden.

Levertijd:
voor 12:00 uur besteld kan dezelfde dag nog worden verzonden.

Met welke bezorgdienst werken wij?

Wij werken samen met PostNL en Focus Koeriers. 

Maakt het uit welk verzendadres ik opgeef?

Kalf Kostuums maakt het mogelijk om op elk gewenst adres uw bestelde product af te leveren. U vult namelijk tijdens de bestelling een factuuradres en een gewenst afleveradres in.

Herenweg 2A
8023DA Zwolle
Bezoek op afspraak

038 45 35 773
info@kostuumhuiskalf.nl

WeCreativez WhatsApp Support
Hi! Wij staan klaar om je te helpen. Stel hier al je vragen via Whatsapp.
👋 Hoe kunnen we je helpen?